Systembolaget je společnost, která se zabývá prodejem alkoholických nápojů ve Švédsku. Rozhodli se zjistit, jak může AI pomoci definovat a vyvinout datový model, jehož prostřednictvím lze identifikovat vína podobných chuťových vlastností a usnadnit tak zákazníkům výběr dle jejich preferencí.
Na začátku projektu jsme neznali kvalitu dat, možnosti vytvoření AI-modelu, který tato data dokáže číst, ani schopnosti klienta takový model rozvíjet či jak prezentovat takovou funkcionalitu ve front-endu.
Spolupracovali jsme s lidmi ze Systembolaget v agilním týmu využívajícím interativní přístup.
V omezeném čase jsme dodali aplikaci řízenou umělou inteligencí, která doporučuje podobná vína na základě chuti.
Vytvořená AI-aplikace se dnes používá v obchodech, kde pomáhá prodavačům dobře poradit, a také přináší novou digitální zkušenost zákazníkům. Je totiž součástí mobilní aplikace, kterou využívají.
Společnosti Systembolaget tato spolupráce přinesla nové znalosti ohledně využití AI a strojového učení v byznysu.